Veelgestelde vragen
1. BESTELLEN |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Moet ik een account aanmaken voordat ik mijn bestelling kan plaatsen?
Indien u recept plichtige medicatie bestelt raden wij u aan een account aan te maken. Wij kunnen uw receptinformatie dan gemakkelijk bijhouden door deze aan uw account te koppelen. Bovendien kunt u als u een account heeft aangemaakt een volgende keer inloggen met uw emailadres en wachtwoord, waarna u niet nogmaals uw gegevens hoeft in te vullen bij het plaatsen van een bestelling. Daarnaast kunt u in uw account, onder ‘Mijn account’, de status van uw bestelling bekijken. Helaas kunt u niet telefonisch of per e-mail een bestelling plaatsen. Door zelf uw bestelling te plaatsen in onze webshop voorkomt u dat één van onze medewerkers een fout maakt in uw bestelling. Hierdoor bent u er zeker van dat u de juiste producten besteld heeft en de juiste informatie heeft ingevuld. Mocht u hulp nodig hebben bij het bestelproces, dan kunnen wij u hier natuurlijk altijd bij helpen. Neem dan contact op met onze klantenservice. De verzendkosten (incl. BTW) zijn afhankelijk van de bestelwaarde, het gewicht van uw bestelling en het land waar de bestelling naartoe moet worden verzonden. Het totaalgewicht van uw bestelling kunt u terugvinden in het winkelwagenoverzicht. Echter wegen onze bestellingen vaak niet meer dan 2 kg. Vandaar dat u in de verzendkostentabel onze verzendtarieven ziet voor bestellingen tot 2 kg. Mocht uw bestelling meer wegen dan 2 kg, dan kunt u in het winkelwagenoverzicht de verzendkosten voor uw bestelling opvragen. Dit doet u door in het winkelwagenoverzicht links onderin op de button ‘kostenopgave tonen’ te klikken. Onder de button verschijnen dan de juiste verzendkosten.
Voor het gebruik van kortingscodes dient u op uw account te zijn ingelogd. Nadat u bent ingelogd legt u de gewenste artikelen in uw winkelwagen en gaat u naar het winkelwagenoverzicht. In het winkelwagenoverzicht ziet u een kopje ‘KORTINGSCODES’ met daaronder een leeg veld. Vul in het lege veld de kortingscode in die u hebt gekregen en klik vervolgens op de button ‘kortingscode gebruiken’. Als u een fout adres heeft opgegeven bij uw bestelling, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met onze klantenservice. Als uw bestelling nog niet verzonden is, kunnen wij het adres nog voor u wijzigen. Als uw bestelling eenmaal verzonden is kunnen wij hier helaas niets meer aan wijzigen. Let daarom goed op dat u het juiste adres opgeeft bij het plaatsen van uw bestelling. |
2. BETALEN |
Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
U kunt uw bestelling betalen via PayPal, iDeal (Nederland), Bankcontant/Mister Cash (België), Giropay (Duitsland), Mastercard, Maestro, Visa of SOFORT (België, Duitsland, Italië, Oostenrijk, Polen, Spanje, Zwitserland). PayPal |
3. BEZORGEN |
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Onze bestellingen worden verzonden met DHL of PostNL. Heeft u een verzendbevestiging ontvangen en heeft u een Nederlands afleveradres opgegeven, dan kunt u uw bestelling binnen 1-2 werkdagen thuis verwachten. Bestellingen in Nederland worden door DHL van maandag tot en met zaterdag bezorgd en door PostNL van dinsdag tot en met zaterdag. Levering in andere landen bedraagt enkele werkdagen (voor België 3-5 werkdagen). Indien u recept plichtige medicatie heeft besteld moet u er rekening mee houden dat de tijd van bestellen tot en met levering ook een ruimere tijd in beslag kan nemen. Wij mogen bestellingen met recept plichtige diergeneesmiddelen namelijk alleen versturen nadat wij hiervoor een origineel recept van u hebben ontvangen per post. Onze bestellingen worden verzonden met DHL of PostNL. Een Nederlandse bestelling wordt maximaal vier keer bij u aangeboden. Als u niet thuis bent op het moment van bezorging en uw bestelling kan niet bij uw buren worden afgeleverd, dan ontvangt u een kaart van DHL in de brievenbus. Met de code op deze kaart kunt u op de website van DHL een nieuw aflevermoment plannen. U kunt er ook voor kiezen om uw bestelling bij de buren te laten bezorgen of af te leveren bij een DHL Parcelshop. Maakt u geen keuze, dan wordt uw bestelling de volgende dag opnieuw aangeboden. Als u niet vaak thuis bent adviseren wij u uw bestelling op uw werk, bij uw buren, bij familie of kennissen af te laten leveren. Helaas is verzending naar een postbus niet mogelijk. Een Duitse bestelling wordt één keer bij u aangeboden. Indien u niet thuis bent zal er een bezorgpoging bij uw buren volgen. Indien uw bestelling niet afgeleverd kan worden wordt u schriftelijk geïnformeerd dat u uw bestelling kan ophalen bij een postkantoor. Met dit schriftelijke bewijs kunt u uw bestelling binnen 7 werkdagen ophalen of kunt u een tweede bezorgpoging aanvragen. Mocht u uw bestelling niet ontvangen hebben, neem dan contact op met onze klantenservice. Indien u uw bestelling niet ontvangen heeft dient u dit binnen 6 weken na het plaatsen van uw bestelling bij ons te melden. Meldingen die pas na 6 weken worden gedaan, kunnen wij helaas niet meer in behandeling nemen. Soms komt het voor dat we bestellingen retour ontvangen met de reden dat deze niet zijn afgehaald. Als we een bestelling retour ontvangen die niet door u is opgehaald, dan zullen wij contact met u opnemen. Indien u wilt dat wij uw bestelling nogmaals naar u opsturen, dan is de helft van de verzendkosten voor uw rekening en de helft voor ons. Besluit u nog een artikel aan uw bestelling toe te voegen, dan zullen de verzendkosten volledig voor onze rekening zijn. |
4. ANNULEREN EN RETOURNEREN |
Kan ik mijn bestelling annuleren?
In principe kunt u een geplaatste bestelling niet meer annuleren. Controleer uw bestelling daarom goed, voordat u deze definitief plaatst. Uiteraard kan het voorkomen dat u een fout heeft gemaakt in uw bestelling. Neem dan zo spoedig mogelijk contact op met onze klantenservice. Als uw bestelling eenmaal verzonden is kunnen wij hier helaas niets meer aan wijzigen. Het is volgens de wet verboden om diergeneesmiddelen terug te nemen. Dit geldt ook voor vlooien- en tekenbehandelingen en ontwormingsmiddelen. De diergeneesmiddelen, vlooien- en tekenbehandelingen en ontwormingsmiddelen die ons magazijn verlaten hebben mogen wij dan ook helaas niet terugnemen, omdat deze middelen niet nogmaals verkocht mogen worden. Het is ons niet bekend wat er met de middelen gebeurd is of hoe ze bewaard zijn, waardoor de kwaliteit van de middelen niet meer gegarandeerd kan worden. Dit geldt ook voor onaangebroken verpakkingen. Voor dierbenodigdheden geldt een zichttermijn van 14 dagen. Deze termijn gaat in nadat u uw bestelling ontvangen heeft. Indien u besluit dierbenodigdheden te retourneren, dient het product in de onbeschadigde, originele verpakking te worden teruggestuurd en mag het geen sporen van gebruik vertonen. In verband met hygiënische redenen kunnen wij producten die in aanraking zijn geweest met uw huisdier helaas niet terugnemen. De kosten voor het terugsturen van dierbenodigdheden zijn voor de koper. |
5. RECEPTPLICHTIGE DIERGENEESMIDDELEN |
Waarom heb ik voor het verkrijgen van bepaalde diergeneesmiddelen in jullie online apotheek een recept nodig?
Wetgeving heeft bepaald welke diergeneesmiddelen verkrijgbaar zijn zonder recept, welke diergeneesmiddelen bij een dierenarts verkrijgbaar zijn zonder recept en welke diergeneesmiddelen uitsluitend op recept van een dierenarts bij een apotheek mogen worden uitgeleverd. Aangezien wij geen dierenarts zijn, maar een online apotheek mogen wij sommige dierengeneesmiddelen die u bij uw dierenarts zonder recept kan verkrijgen dus alleen op recept van een dierenarts uitleveren. Receptplichtige diergeneesmiddelen zijn diergeneesmiddelen die alleen op recept van een dierenarts verkrijgbaar zijn. Dit betekent dat wij een recept nodig hebben van uw dierenarts om het betreffende diergeneesmiddel te mogen leveren. Lees hier meer over onze procedure betreft het bestellen van receptplichtige medicatie in onze webshop. U kunt een receptplichtig diergeneesmiddel in onze webshop op verschillende manieren herkennen. Bij een receptplichtig diergeneesmiddel ziet u altijd een geel, rechthoekig waarschuwingsteken gevolgd door een in het rood vermelde tekst: Bovendien dient u, voordat u een receptplichtig diergeneesmiddel in uw winkelwagen kunt plaatsen, onze voorwaarden voor receptplichtige medicatie te accepteren. Het grote voordeel van receptmiddelen online bestellen is dat deze bij u thuis worden bezorgd! Bestelt u receptplichtige diergeneesmiddelen dan dient u in het bezit te zijn van een geldig recept van een dierenarts. U dient het originele recept per post naar ons te versturen. Wij dienen het originele recept binnen 7 dagen per post te hebben ontvangen, waarna het originele recept in ons bezit blijft. Zodra wij het recept hebben ontvangen, zal onze apotheker het recept beoordelen. Als het recept is goedgekeurd wordt uw bestelling verwerkt en naar u verzonden. Om het proces te bespoedigen verzoeken wij u het recept, voordat u deze per post naar ons verstuurt, via de uploadfunctie bij het betreffende receptplichtige diergeneesmiddel te uploaden. Zodoende kunnen wij uw bestelling alvast gereed maken, zodat deze na ontvangst van het originele recept direct naar u kan worden verzonden. Houd er rekening mee dat de tijd van bestellen tot en met levering ruim 8 dagen in beslag kan nemen. In uw account kunt u de status van uw bestelling bekijken.
Antwoordnummer 16086 5280VJ Boxtel Nederland Fax: 0031 (84) 8302968 E-mail: [email protected] Indien u wel een receptplichtig diergeneesmiddel besteld heeft, maar het bijbehorende geldige recept niet per post kunt aanleveren, zijn wij genoodzaakt uw bestelling te annuleren en €7,50 administratiekosten in rekening te brengen. De administratiekosten worden in mindering gebracht van het te crediteren bedrag. Op een geldig recept staat:
Let op! Een oude verpakking van een medicijn is geen recept. Het is afhankelijk van het soort recept en het diergeneesmiddel of u met uw recept een receptmiddel vaker dan één keer kan bestellen. Een dierenarts kan namelijk per verpakking een recept uitschrijven, maar kan bij bepaalde diergeneesmiddelen bijvoorbeeld ook een halfjaarrecept of jaarrecept uitschrijven.
Voor diergeneesmiddelen waarvoor wel een jaarrecept mag worden uitgeschreven geldt het volgende: indien u uw dierenarts vraagt om een jaarrecept uit te schrijven voor het gewenste receptmiddel, en wij dit recept fysiek van u hebben ontvangen, dan mogen wij u gedurende 1 jaar de voorgeschreven medicatie en dosering uitleveren.* Dit betekent dat u binnen dat jaar bestellingen kunt plaatsen zonder hiervoor elke keer een nieuw recept aan te hoeven leveren (mits het bestelde diergeneesmiddel en dosering overeenkomt met het voorgeschreven diergeneesmiddel en dosering). Na het jaar heeft u weer een nieuw recept nodig van uw dierenarts. Het originele recept dat u ons per post opstuurt, dienen wij in ons bezit te houden. Voor het leveren van receptplichtige diergeneesmiddelen hebben wij altijd een origineel recept van een dierenarts nodig. Indien u geen recept heeft, kunt u uw dierenarts vragen een recept voor u uit te schrijven. Het is gebruikelijk dat uw dierenarts voor het uitschrijven van een recept een kleine vergoeding vraagt. |
6. ALGEMEEN |
Hoe kan ik contact opnemen met jullie klantenservice?
U kunt per e-mail of telefonisch contact opnemen met één van onze medewerkers. Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 – 17.00 uur. Wij verzoeken u om uw vragen zoveel mogelijk via E-mail te stellen. Wij streven ernaar uw vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden. Voor zeer dringende vragen kunt u via telefoonnummer 0031 (84) 0039639 telefonisch contact met ons opnemen. Houd hierbij wel rekening dat er kosten verbonden zijn aan het bellen naar dit nummer.* *De kosten voor het bellen naar ons telefoonnummer bedragen €0,045 per gesprek en daarna €0,80 per minuut. De eventuele extra kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon zijn hierbij niet inbegrepen.
|